Aleksander Nogieć

Aleksander Nogieć: Proste ćwiczenie, aby pozbyć się smutku, lęku i zazdrości

Lęk, stres, smutek, zawiść, zazdrość — to uczucia wyniszczające każdego człowieka. W tej części programu EFT Aleksander Nogieć pokaże nam, jak za pomocą prostych ćwiczeń wpływających na naszą podświadomość, możemy wykorzenić z siebie emocje, które niszczą nas od środka i dzięki temu sprawić, że skorzysta na tym nie tylko nasze zdrowie, ale również my jako ludzie staniemy się lepsi.

Jeżeli czujemy lęk i stres — to te emocje blokują nasze działanie, ponieważ wciąż się czegoś boimy. Jeżeli czujemy smutek, zazdrość bądź zawiść — nie potrafimy być szczęśliwi i cierpią na tym nasze relacje międzyludzkie.

W kolejnym programie EFT pokażemy jak uwolnić się od emocji, które krępują psychikę człowieka w drodze do szczęścia. Pamiętajmy, że każdą technikę dostosowujemy do emocji, które odczuwamy, tak abyśmy czuli się w niej, jak najbardziej komfortowo.

W poprzednich odcinkach poznałeś cztery etapy pracy z Technikami Wolności Emocjonalnej. Nadszedł czas na praktykę, czyli pokazanie tego, jak wygląda ćwiczenie EFT. Rób tyle rund, ile potrzebujesz, aby poczuć się lepiej.

Jeżeli skala Twojego problemu jest silna i cztery rundy nie wystarczają, warto dołączyć piątą tzw. rundę przejściową, której słowa kluczowe zawierają się w wyrazach: uwalniam, oraz pozwalam (sobie na dany problem). Dzięki temu z naszej psychiki stopniowo uwalniane jest napięcie.

Podstawowe ćwiczenie z wykorzystaniem Technik Wolności Emocjonalnej na przykładzie problemu, jakim jest stres.

1.Głęboko oddychamy, uświadamiamy sobie to, jak czujemy się w swoim ciele, po czym opukujemy tzw. punkt karate i mówimy znane z wcześniejszego odcinka ustawienie:

Mimo że czuję stres w moim ciele, to całkowicie kocham, akceptuję i wybaczam to sobie.

Nie trzeba powtarzać tego zdania na głos. Można to pomyśleć podczas opukiwania punktu karate, jednak trzeba  poczuć to w ciele i nazwać swoimi odczuciami, jak czujemy ten stres. To ustawienie powtarzamy trzykrotnie.

2.Następnie tapujemy punkt na naszej brwi i przechodzimy do rundy negatywnej. Mówimy:

Czuję stres i napięcie w moim ciele.

To również staramy się poczuć i wyobrazić sobie gdzie w naszym ciele to czujemy. Opukujemy różne miejsca i cały czas staramy się myśleć o problemie, ponieważ jest to klucz do tego, aby EFT zadziałało.

3. Następnie cały czas głęboko oddychając i tapując różne punkty na naszym ciele zaczynamy rundę przejściową. Na tym etapie powtarzamy:

Uwalniam ten stres i napięcie z mojego ciała, a także Pozwalam sobie uwolnić to napięcie i stres w moim ciele.

 Kończymy głębokim wdechem i wydechem. Spróbuj teraz określić skalę swojego stresu i zobacz, czy czujesz się             trochę bardziej komfortowo. Sposobów uwalniana lęku jest wiele natomiast już po tak podstawowym EFT                      powinieneś poczuć różnicę.

Jeżeli czujemy, że dzięki temu ćwiczeniu poziom naszego stresu jest dużo niższy, można zastosować rundę pozytywną.

Człowiek, który nie ma pomieszanych stanów emocjonalnych takich jak lęki, złość, zazdrość,  czy zawiść, naturalnie zaczyna być odważny, szczęśliwy, a także wchodzi w serdeczne relacje z innymi ludźmi.

Dlatego tak ważne jest uświadomienie sobie problemu i pozbycie się negatywnych emocji.

Runda pozytywna jest wisienką na torcie, która polega na opukiwaniu tych samych punktów, którymi zajmowaliśmy się podczas mówienia o problemie. Odwracamy emocje, a więc powtarzamy, że czujemy się dobrze i jesteśmy rozluźnieni. Jeżeli ćwiczenie na nas podziałało, warto je wzmocnić rundą pozytywną i powiedzieć sobie, że przede wszystkim czujemy się też bezpiecznie.

Zapraszamy na kolejne programy z serii EFT oraz stronę internetową myeft.pl

 

Komentarze Facebook
Udostępnień
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś