Anna Gucwa

Anna Gucwa (MG Training): Jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta?

Obsługa klienta jest dziś kluczem do sukcesu każdej firmy. Jak zadbać o jej jakość opowie Anna Gucwa trenerka, twórczyni aplikacji Menedżer Pro oraz właścicielka firmy MG Training.

Dziś bardzo trudno jest konkurować — mówi Anna Gucwa. Ceny różnią się od siebie nieznacznie, a produkty są bardzo porównywalne. Tak naprawdę, tym czym mogą dysponować firmy to ludzie, którzy mają pośredni lub bezpośredni kontakt z klientem i wpływ na to, czy klienci chcą do tej firmy wracać, czy może zwrócić się do konkurencji.

Jedną z uniwersalnych zasad dobrej obsługi klienta jest tzw. reguła SUPER — skrót od pierwszych liter elementów, na które powinna składać się obsługa klienta, czyli skuteczność, upewnienie, prezencja, empatia oraz reakcja.

Skuteczność — klienci bardzo dużą uwagę zwracają na to, czy firma dotrzymuje obietnic. Częstym czynnikiem niezadowolenia są właśnie niedotrzymane obietnice związane przykładowo z terminem dostawy, jej sposobem, jakością produktu itd. Więc skuteczność to nic innego, jak dostarczenie klientowi tego, co zostało mu obiecane.

Upewnienie — polega na posiadaniu wiedzy. Ważne jest, aby pracownik był ekspertem w swojej dziedzinie. Jest to kluczowa kwestia, która bardzo mocno wpływa na postrzeganie obsługi klienta. Konsumenci mają w dzisiejszych czasach bardzo łatwy dostęp do różnych informacji, oczekują więc od firmy bardzo profesjonalnej obsługi i wiedzy nie tylko o produkcie lub usłudze, ale także o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Prezencja — to przede wszystkim wygląd miejsca, do którego przychodzi klient, a także wizerunek pracowników, na który składa się m.in. dress code. Bardzo wiele zależy od menedżerów, którzy ustalają standardy i oczekiwania panujące w firmie.

Empatia — mimo tego, że klient oczekuje od pracownika bardzo twardej, eksperckiej wiedzy to ważne jest też zrozumienie i wczucie się w jego sytuację.

Reakcja — klienta najbardziej interesuje skuteczne rozwiązanie jego sprawy, dlatego odpowiednia reakcja jest niezwykle istotna. Ważne, aby pracownik był zaangażowany w swoją pracę, a klient czuł, że dla firmy jego potrzeby są najważniejsze.

Więcej o tym, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta, opowie Anna Gucwa.

Anna Gucwa to właścicielka firmy MG Training twórczyni pierwszej w Polsce aplikacji dla menedżerów Menedżer Pro. Jest cenioną trenerką i coacherką z ogromnym doświadczeniem. Od wielu lat  pasjonuje ją coaching, stale pomaga menedżerom doskonalić kompetencje kierownicze. W pracy wykorzystuje najnowocześniejsze formy szkoleniowe jakimi są gry szkoleniowe.

foto: Oskar Kujawa

Komentarze Facebook
Udostępnień
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś