BIZNES

Aleksander Foks: Jak zarabiać na szkoleniach i webinariach online?

Zanim na świecie do głosu doszły nowe media, większość szko­leń miała konwencjonalny charakter – mówi Aleksander Foks. Zapisywaliśmy się na nie z określonym wyprzedzeniem, kosztowały niemałe pieniądze, a dodatkowym ograniczeniem była konieczność pokonania odległości dzielącej odbiorcę treści i wykładającego mentora.

Nazwa webinarium (ang. webinar) pochodzi od słów web oraz seminarium. W większości przypadków polega na wideo-czacie, w czasie którego uczestnicy – poza możliwością rozmowy – mogą udostępniać określone materiały lub widok swojego ekranu innym osobom. Dzięki takiemu zabiegowi uzyskujemy żywą inter­akcję, możemy więc wspólnie się uczyć, ćwiczyć, i to na konkre­t­nych przykładach.

Pierwsze polskie szkolenia online były raczej toporne. Słabe podzespoły, niska przepustowość łącza, fatalna jakość obrazu. Z takimi ograniczeniami musieli się mierzyć pionierzy. Wraz z obniżeniem kosztów (zarówno zakupu wysokiej jakości sprzętu komputerowego, jak i dostępu do szerokopasmowego Internetu) webinaria w wielu branżach stały się najnormalniej­szym narzędziem marketingowym. Oczywiście, wiele firm wciąż traktuje je jak czarną magię.

Jeżeli jednak spojrzymy chociażby na szkolenia online z rozwoju osobistego, to bardzo szybko dojdziemy do wniosku, że szkolenia wideo są jednym z kluczowych narzędzi marketingu treści (content marketing) wielu trenerów. Biorąc udział w tego typu webinarium (nawet, jeżeli jest ono bezpłatne), trener nawiązuje długoterminową realną relację z osobą biorącą udział w wideo
szkoleniu, przez co istnieje duża szansa, że w przyszłości uczestnik webinarium stanie się jego stałym klientem.

Podobnie sytuacja kształtuje się na rynku webinariów z zakresu marketingu.

– Każda agencja marketingowa ma zwykle rozbudowaną, atra­kcyjną ofertę danego narzędzia – z ładnymi obrazkami oraz instrukcjami dla klienta. Jednak taka forma nie pozwala człowiekowi na ‘dotknięcie’ proponowanego rozwiązania – wyjaśnia Tomasz Jaroszek z agencji SalesMate – dzięki webinariom potencjalny klient może zobaczyć, jak żywy człowiek w czasie rzeczywistym operuje na konkretnym problemie, na ściśle wybranym narzędziu. Widzi, że produkt, który mu oferujemy, działa, i to jest właśnie ogromna wartość dodana webinariów – dodaje Jaroszek.

Cezary Andrzejczyk, Dyrektor PR z domu maklerskiego X-Trade Brokers przypomina natomiast o wartości edukacyjnej webinariów:

– Nasi eksperci prowadzą szkolenia online – od najbardziej podstawowych, do tych z analizy technicznej.

– A jak jest ze skutecznością i zasięgiem video szkoleń?

– W naszych szkoleniach udział bierze średnio 100-200 osób, gdy zapraszamy duże nazwiska (takie jak np. Alexander Elder) ilość uczestników rośnie kilkukrotnie! Duża konkurencja na rynku powoduje, że obecnie większości brokerów niejako musi organizować video-szkolenia. XTB konsekwentnie stawia na edukowanie graczy na rynku Forex poprzez webinaria. Uważamy, je za skuteczne narzędzie, dzięki któremu nasi klienci rozbudowują swoją wiedzę i zostają z nami na dłużej – dodaje Andrzejczyk.

Jak pokazują przykłady branży szkoleniowej, marketingowej czy finansowej, webinaria mogą być skuteczną formą dotarcia do wybranej przez siebie grupy docelowej. Dynamiczny rozwój narzędzi takich jak Google Hangout czy YouTube Live potwierdza, że
Pol­ska najprawdopodobniej stoi tuż przed prawdziwym boomem
na produkcję wideo szkoleń.

Szerokopasmowy dostęp do Internetu praktycznie znosi granice, przez co szkolenia online pozwalają nam nie tylko na do­tarcie do wybranej grupy docelowej, ale i na doprowadzenie
do żywej, płynnej interakcji, która w konsekwencji może przełożyć się na korzystne wskażniki efektywności i cele sprzedażowe.

Aleksander Foks

Komentarze Facebook
Udostępnień
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś