Gry i Technologie

Paweł Linke: Świat dzieje się teraz

Relacje na żywo, które jeszcze do niedawna były domeną telewizji, coraz chętniej realizowane są w Internecie – mówi Paweł Linke. Regularnie można zobaczyć je na największych portalach internetowych, popyt na takie treści dostrzegli również najwięksi światowi gracze, tacy jak Google oraz Facebook.

Także świat aplikacji mobilnych wykorzystuje to rozwiązanie, czego przykładem może być Periscope, czyli platforma pozwalająca na realizację relacji na żywo zarówno prywatnych jak i biznesowych za pomocą smartfona.

Z perspektywy portali duży popyt na treści live oznacza, że Inter­net to nie tylko miejsce, w którym internauci mogą oglądać różnego rodzaju wybrane przez siebie treści o dowolnej porze. To wyraźny sygnał, że ludzie chcą mieć poczucie uczestnictwa w wydarzeniach. Jeśli nie poprzez fizyczną obecność, to właśnie śledząc relację na żywo w formie multimedialnej oraz komentując je przy okazji.

W ostatnich miesiącach sporo transmitowaliśmy na Onecie – były to pokazy mody, relacja z festiwalu Opener, trening pro­wadzony przez Ewę Chodakowską, duże wydarzenia sportowe
(w tym mecze Ligii Mistrzów), koncerty polskich gwiazd na Wem­bley i wieczory wyborcze. Takie wydarzenia w jednej chwili przed ekrany monitorów przyciągały nawet kilkaset tysięcy internautów szukających wyjątkowych treści, pierwszeństwa w dotarciu do nich.

Relacje na żywo w Internecie mają przynajmniej dwie duże zalety dla widzów. Po pierwsze, dostępne są na wielu urządzeniach (komputer, tablet, telefon), dzięki czemu można je śledzić nie tyl­ko
we własnym domu, ale także w czasie podróży lub w miejscu, w którym w danej chwili się znaleźliśmy. Po drugie, Internet stanowi idealne miejsce do zaprezentowania wydarzeń, które nie są możliwe do pokazania w telewizji, głównie ze względu na ograni­czony czas antenowy bądź koszty techniczne.

Streamingi live są jednocześnie bardzo ciekawym rozwiązaniem dla marketerów. Sponsorzy dużych imprez poprzez realiza­cję relacji na żywo mogą sprawić, że liczba konsumentów emo­cjonalnie zaangażowanych w wydarzenie wzrośnie wielokrotnie.

By uzyskać satysfakcjonujący efekt w postaci określonego zasięgu, niezbędne jest medium, które w bardzo krótkim czasie może zapewnić promocję wydarzenia wśród wielu milionów internautów. Z doświadczenia wiemy, że najlepiej działa promo­cja, która odbywa się w czasie trwania streamingu i wykorzystuje np. stronę główną Onetu docierającą do 4-5 mln Internautów każdego dnia.

Spodziewamy się, że popularność relacji live jako narzędzia redakcyjnego i marketingowego będzie w najbliższym czasie stale rosnąć. Zalewani różnego rodzaju komunikatami Internauci doceniać bowiem będą marki, które dadzą im – jako pierwszym – dostęp do ciekawych, często ekskluzywnych treści naukowych, poradnikowych czy rozrywkowych.

Paweł Linke

 

Komentarze Facebook
Udostępnień
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś