Gry i Technologie

Tomasz Słodki (prezes Słodki Live): Nowe podejście do telewizji w Internecie

Webinaria internetowe to naj­­po­pu­larniejsza forma żywego kontaktu z klientem – mówi Tomasz Słodki, prezes telewizji internetowej Słodki Live. Realizowane w formie programu telewizyjnego pozwalają na dłuższe zatrzymanie odbiorcy przy komputerze. Dodatkowe funkcje, jak czat czy ankieta, pozwalają na wchodzenie w interakcje.

Jeszcze do niedawna wystąpienie w telewizji było dość istotnym sposobem dotarcia do szerokiej publiczności. Specjaliści od PR budowali świetne konta­kty z mediami, aby skutecznie docierać ze swoimi infor­ma­cjami. Czasy się jednak zmieniają, młodzi odbiorcy po­rzucili tradycyjną telewizję, aby samemu decydować, co i kiedy oglądają. Ich oknem na świat stał się YouTube, druga po Google najczęściej wybierana wyszukiwarka internetowa.

Dziesięć lat temu niewiele firm publikowało filmy na YouTube, a o możliwości nadawania na żywo w Internecie myślały tylko te bogate. Dzięki rozwojowi szybkiego Internetu mamy dziś nieograniczone możliwości żywego kontaktu z odbiorcami. Wystarczy, że mają Internet oraz dostęp do YouTube w smartfonie. Mogą w dowolnym miejscu świata obejrzeć to, co im zapro­ponujemy.

A zaproponować możemy ciekawe programy przedstawiające nasze usługi, produkty czy nas samych. Wreszcie, własny program telewizyjny nadawany na żywo w Internecie ze studia lub pleneru.

Interakcja z internautami jest bardzo ważna – pozwala skłonić ich do działania, a nam zebrać informacje o ich oczekiwaniach. Prowadząc na żywo webinarium, warto wzorować się na programach telewizji śniadaniowej. Dzięki temu uzyskamy nasze cele marketingowe, a całość nie odstraszy widza.

Webinarium powinno wyglądać tak: sprawny prowadzący panuje nad czasem i dynamiką programu, animacje z muzyką pozwalają na identyfikację wizualną nadającego, krótkie filmy jeszcze le­piej tłumaczą temat oraz przekazują więcej treści, a zaproszeni goście na żywo  odpowiadają na pytania internautów.

Proszę sobie wyobrazić, że można do tego dodać jeszcze możliwość połączenia głosowego przez telefon lub skype…

Webinarium będzie udane wtedy, gdy utrzymamy uwagę odbiorców, dlatego warto pamiętać o stronie technicznej. Naj­lepiej, aby odbyło się ono w mini studiu, w którym praco­wać będą trzy kamery, pokazując rozmówców z różnych planów (ogólny na obu oraz zbliżenia na portrety). Prowadzący oraz goście będą mieli podpięte mikroporty (mikrofony w klapie) – dźwięk jest bardzo istotny, wielu odbiorców rezy­gnuje z oglądania takich transmisji, właśnie z powodu niewyraźne­go głosu. Twarze zostaną oświetlone specjalnym światłem, aby rozmówcy wyglądali korzys­tnie. Między poszczególnymi wejściami pojawią się charakterystyczne animacje (czołówki) oraz podpisy ekspertów, a w środku filmy dziennikarskie, rozwijające temat.

Po emisji zapis webinarium można podzielić na kilka części, umie­ścić na YouTubie, stronie www oraz portalach społecznościowych i promować.

Tomasz Słodki

Komentarze Facebook
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś