BIZNES

Marcin Grzymisławski (MS Global): Rynek azjatycki to nie tylko Chiny

24 kwietnia 2018 roku w warszawskim hotelu Marriott odbędzie się Get India – wydarzenie poświęcone relacjom polsko-indyjskim. O wydarzeniu oraz szansach polskich przedsiębiorstw na zaistnienie na indyjskim rynku opowie nasz gość Marcin Grzymisławski z firmy MS Global.

Tomasz Słodki: Czym zajmuje się Twoja firma?

Marcin Grzymisławski: Zajmujemy się wprowadzaniem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na rynek indyjski. To jest nasz priorytet, którym zajmujemy się obecnie, ale mamy też plany rozszerzenia działalności na pozostałe kraje azjatyckie. W tej chwili jednak skupiamy się na Indiach.

T.S: Get India to nowe prywatne przedsięwzięcie nastawione na zbliżanie polskiego i indyjskiego biznesu. Co to za wydarzenie?

M.G: Jest to wydarzenie, które odbędzie się 24 kwietnia w warszawskim hotelu Marriott. Będzie poświęcone relacjom polsko-indyjskim, wprowadzeniem polskich firm na tamtejszy rynek oraz ukazaniem realnych możliwości działania na rynku indyjskim zarówno pod względem prawnym, jak i finansowym, aby było to opłacalne. Będziemy pokazywać, jakie są możliwości rynku, w zależności od różnych branż.

Chcemy uświadomić polskim przedsiębiorcom, że rynek azjatycki to nie tylko Chiny.

T.S: Dlaczego ważne jest, aby zbudować nową platformę, obok tych już istniejących?

M.G: Jest wiele instytucji skupiających się na relacjach polsko-indyjskich, są to różnego rodzaju izby, czy polsko-indyjskie, czy polsko-azjatyckie, ale wiem ze swojego doświadczenia, że nie wypełniają one luki pomocy dla firm z branży MŚP, bo głównie skupione są na dużych przedsiębiorstwach.

Natomiast my skupiamy się na pomocy małym i średnim firmom, po to, aby udowodnić im, że to, że są mniejsze, nie oznacza, że nie mają szansy ekspansji na dalekie, zagraniczne rynki. Więc my staramy się zapełnić tę lukę.

W dobie globalizacji, Internetu i szybkiej wymiany danych możemy sprawnie i efektywnie zarządzać firmą będąc w Polsce, a pozyskiwać ciekawe kontrakty i klientów na całym świecie.

T.S: Spójrzmy teraz na to, co przygotowałeś na prezentacji.

M.G: Wydarzenie nazywa się Get India, mamy ponad dwunastu prelegentów, zarówno z Polski, jak i z Indii. Co bardzo nas cieszy, są wśród nich polskie firmy, które z powodzeniem już działają w Indiach.

Naszym gościem będzie między innymi pan wiceprezes Dariusz Michalak z firmy Solaris Bus & Coach, która ma już podpisane pierwsze kontrakty na budowę autobusów elektrycznych w Bombaju. Będziemy gościć także reprezentanta firmy Alvo, która zajmuje się budową sali operacyjnych dla szpitali i ma już doświadczenie w realizacji projektów na terenie Indii. Sami pomagaliśmy im znaleźć pracowników, więc współpracujemy na tej płaszczyźnie.

Te osoby na naszej konferencji będą dzieliły się doświadczeniami, opowiedzą o tym, jak wyglądało ich wejście na rynek indyjski i jakie są tego plusy i minusy. Oczywiście to nie jest tak, że wszystko jest różowe — są sukcesy i porażki. Dlatego właśnie te firmy podzielą się swoimi przemyśleniami na temat tego, jak to wygląda, jakie są różnice między rynkiem europejskim a tym specyficznym rynkiem indyjskim.

T.S: A więc 24 kwietnia 2018 roku, wtorek, hotel Marriott w Warszawie?

M.G: Tak, mam nadzieję, że pogoda nam dopisze i będziemy mieli słońce jak w Indiach. Pokażemy tam również, dlaczego warto postawić na Indie. Po pierwsze jest to największa demokracja świata i jedna z największych gospodarek świata. Szacowana liczba ludności do 2022 roku ma wynieść 1,5 miliarda ludzi. Więc jest to niewyobrażalnie wielka skala. Wzrost gospodarczy jest bardzo duży, to aż 7,2% PKB.

Jest jeszcze bardzo dużo rzeczy do zrobienia i tu można zobaczyć szansę dla polskich firm, ale Indie i tak niesamowicie się rozwijają. To bardzo istotne.

Przede wszystkim, chcemy otworzyć nowe możliwości i pokazać polskim przedsiębiorcom, że można. Przedstawimy też jak to zrobić, ponieważ nie tylko polskie firmy, które już pracują w Indiach, będą gościć na tym wydarzeniu, ale także przedstawiciele agencji celnych, którzy od strony praktycznej, krok po kroku wytłumaczą, jakie są zobowiązania prawne, podatkowe czy koszty eksportu.

Oprócz tego będziemy gościć dwóch reprezentantów z bardzo prestiżowej i jednej z największych kancelarii prawnych IndusLaw. Naszymi gośćmi będą też prawnicy, którzy byli doradcami ONZ, więc są to bardzo ciekawe postacie.

T.S: Warto wziąć udział w tym wydarzeniu. Program również zapowiada się bardzo interesująco.

M.G: Tak, naszym głównym celem jest propagowanie gospodarki Indii. Przede wszystkim będziemy starali się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto wejść na rynek indyjski.

Druga kwestią, nad którą się skupimy, będzie to, jak to zrobić, ponieważ możliwości jest wiele, ale firmy z sektora MŚP nie mogą pozwolić sobie na wielkie, kosztowne inwestycje otwarcia biura i ponoszenie dużego ryzyka finansowego. My pokażemy jak zrobić to w sposób bezpieczny i taki, aby było to rentowne dla firmy.

T.S: MS Global jest organizatorem tego wydarzenia, ale macie także bardzo fajnych partnerów?

M.G: Tak. Jednym z naszych partnerów medialnych jest Polish Market, czyli wydawnictwo z ponad dwudziestoletnią tradycją, poświęcone promocji polskich marek i produktów na światowych rynkach. W najnowszym numerze, w dodatku kwietniowym znajdzie się wywiad ze mną, do którego serdecznie zapraszam.

Kolejnym naszym partnerem będzie Dom Maklerski INC. Jest to firma, która w tym roku została nagrodzona za największą liczbę wprowadzonych spółek na naszą giełdę i skupia się właśnie na firmach z sektora MŚP. Więc wszystko się toczy wokół tych mniejszych podmiotów, a nie wielkich potentatów.

Chcemy dać wszystkim równe szanse.

Oczywiście udział w wydarzeniu weźmie agencja celna TAKSIM-POL z Warszawy, która ma bodajże pięć oddziałów w całej Polsce i duże doświadczenie, jeśli chodzi o eksport towarów w Indiach.

Oprócz tego pojawi się też bardzo ciekawy projekt, również nagradzany w zeszłym roku jako ciekawy startup, czyli INK3D. Są to największe drukarki 3D, które potrafią wydrukować krzesło jako jeden element. Bez problemu drukują przedmioty o wymiarach 150 na 150, więc są bezkonkurencyjni.

T.S: Dziękuję bardzo za rozmowę.

Gościem Tomasza Słodkiego był Marcin Grzymisławski.

foto: Oskar Kujawa

Komentarze Facebook
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś