BIZNES

Daniel Zawiliński: SMS-y mogą być narzędziem w skutecznej kampanii marketingowej

Jak skutecznie promować webinaria, a przy okazji być w kontakcie z uczestnikami? Jednym ze sposobów są SMS-y. Decydując się na wykorzystanie narzędzia marketingu mobilnego, jakim są SMS-y, powinniśmy w naszych działaniach uwzględnić możliwość informowania o wydarzeniu za ich pośrednictwem. O tym jak działa taka kampania odpowie Daniel Zawiliński.

Osoby zainteresowane webinarium chętnie zostawią swój nu­mer, jeśli będzie wiązało się to z wymierną korzyścią – przekonuje Daniel Zawiliński. Co ważne, już na etapie rejestracji powinniśmy mieć możliwość weryfi­kacji, czy uczestnik webinarium wpisał prawidłowy numer telefonu. Taką weryfikację możemy przeprowadzić za pomocą autorespondera. Po podaniu numeru telefonu w formularzu zgłoszeniowym uczestnik otrzyma kod, który następnie należy wpisać w odpowiednie miejsce na stronie www.

Wysyłka w 4 krokach

SMS nie jest skomplikowaną formą marketingu mobilnego, dzię­ki czemu przeprowadzenie kampanii przy jego użyciu jest proste. Wystarczy zalogować się w Panelu Klienta, wpisać treść w pole tekstowe, dodać bazę numerów i kliknąć „wyślij”. Z SMS-ów można też korzystać w bardziej zaawansowany sposób. Umożliwia to integra­cja z systemami typu ERP, CRM czy sklepami online, która pozwala m. in. na automatyczne realizowa­nie wysyłki przy określonych zdarzeniach, np. po dopisaniu nowego numeru telefonu do bazy. System łącząc się cyklicznie ze wskazanym serwerem, sprawdza, czy w bazie pojawiły się nowe rekordy do przetworzenia i realizuje wysyłkę.

Bez pustych miejsc

Krótki, prosty i jasny komunikat wysłany przed rozpoczęciem webinarium to kolejny krok, który skłoni odbiorcę do przeczytania wiadomości i wykonania tego, czego od niego oczekujemy – np. wej­ścia na stronę webinarium. Aby zwiększyć skuteczność przekazu, warto go spersonalizować (np. dodać imię odbiorcy na początku wiadomości) oraz zakończyć wezwaniem do działania (tzw. CTA – call to action). SMS-y doskonale sprawdzą się jako przypomnienie wysyłane na kilkanaście minut przed rozpoczęciem webinarium. Wysyłka przypomnienia z datą, godziną i miejscem (www) zapewni większą frekwencję, a co istotne, można zaplanować ją z wyprzedzeniem w Panelu Klienta. Warto również zaznaczyć, że SMS-y umożliwiają dwustronną komunikację, m. in. poprzez badanie satysfakcji uczestników po zakończeniu wydarzenia.

Ile to kosztuje?

O koszcie realizacji kampanii SMS decyduje liczba i rodzaj SMS-ów, jaki wykorzystujemy. W zależności od tego, czy wybierzemy podstawową wersję, czy zdecydujemy się np. na wiadomości

z nazwą nadawcy (branding SMS), które dodatkowo podnoszą prestiż i wiarygodność firmy, jeden SMS to koszt od 3 do 12 groszy netto.

Można od razu przekonać się, jak skuteczny jest marketing mobilny SMS. Podczas rejestracji na www.SerwerSMS.pl trzeba wpisać kod: MultiFer. W ramach pakietu powitalnego otrzymuje się 100 darmowych wiadomości oraz tzw. ShortCode (skrócony numer telefonu, który umożliwia odbieranie wiadomości SMS).

Daniel Zawiliński.

Komentarze Facebook
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś