BIZNES

Dominika Maciołek (Maciołek & Wspólnicy): Musimy przygotować się do zarządzania pokoleniem Y

Wokół pokolenia Y narosło wiele mitów i plotek. Mówi się o tym, że jest to pokolenie roszczeniowe, które nie przywiązuje się zbytnio do pracodawcy, za to ceni sobie wynagrodzenie i możliwość awansu. Czy tak jest w rzeczywistości? Jak zatem zarządzać pokoleniem Milenialsów? O tym opowie nam Dominika Maciołek ceniona trenerka biznesu.

Dominika Maciołek to uznana trenerka HR z dwunastoletnim doświadczeniem oraz prezeska firmy szkoleniowej Maciołek & Wspólnicy. W nowej odsłonie programu Ludzie HR opowie o tym, jak zarządzać tzw. pokoleniem Y.

Menedżerowie muszą stanąć przed wyzwaniami, jakimi są: postępująca zmiana pokoleniowa oraz spadek zaangażowania polskich pracowników. Szacuje się, że aż 52% polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w pracę, co jest bardzo niskim wynikiem w porównaniu do innych krajów europejskich. Obecnie sporą część pracowników stanowią Millenialsi, czyli ludzie urodzeni w przedziale od 1980 do 1995 roku, przy czym warto zaznaczyć, że są to granice umowne. Ich cechą charakterystyczną jest, to iż cenią sobie wolność i szukają ciekawego pracodawcy.

Idealny szef musi być elastyczny, potrafić zmotywować pracownika i zwrócić jego uwagę w niekonwencjonalny sposób.

Nie istnieje jednorodne pokolenie Y, ponieważ można w nim wyróżnić kilka typów przedstawicieli Millenialsów, które bardzo różnią się między sobą. Odmienne jest ich podejście do pracy i postawa. Cechą wspólną jest natomiast to, że cenią sobie możliwość rozwoju w pracy oraz wolność.

Dla Milleniallsów ważna jest możliwość rozwoju i zdobywania nowych umiejętności oraz to, aby praca była ciekawa i umożliwiała zdobycie kwalifikacji.

Jak więc zarządzać tak różnorodną grupą ludzi? Jak przekonuje Dominika Maciołek, należy przede wszystkim zbadać, z jakim rodzajem ludzi z pokolenia Y mamy do czynienia oraz liczyć się z ich zdaniem, ponieważ jeżeli pracownicy będą czuli, że mają wpływ na kształtowanie firmy, poczują się w niej docenieni i ważni.

Gdy angażujemy pracowników w podejmowanie decyzji i pytamy o zdanie w różnych kwestiach, wzrasta ich zaangażowanie w pracę.

Nie można zapominać także o tym, że do zarządzania tak trudną i niejednoznaczną grupą, jaką jest pokolenie Y należy się przede wszystkim dobrze przygotować. Więcej informacji na ten temat znajduje się na portalu brief.pl oraz na stronie szkoleniamaciolek.com

Komentarze Facebook
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś