BIZNES

Grzegorz Turniak (twórca networkingu): Najważniejsze, aby nie tkwić w schematach i wciąż szukać nowych możliwości rozwoju

50 Kreatywnych w Biznesie, to projekt mający na celu uhonorowanie przedsiębiorców, których cechuje kreatywność i nowatorskie podejście do biznesu. Z tej okazji gościem Dominiki Maciołek jest ikona polskiego networkingu Grzegorz Turniak.

Dominika Maciołek: Gdy obserwujesz spotkania networkingowe, to co myślisz o kreatywnych biznesmenach w Polsce, jacy są to ludzie?

Grzegorz Turniak: Ja urodziłem się jeszcze za czasów PRL-u. Byliśmy przez to bardzo kreatywnym pokoleniem, natomiast w miarę jak zapanowała coraz większa normalność, wszystko można było kupić, nie trzeba było kombinować, to ta kreatywność też się zmieniała.

Pokolenie pięćdziesięciolatków jest bardzo kreatywne, natomiast im młodsi ludzie tym jest gorzej. Oczywiście żartuję, myślę, że minie jeszcze kilka pokoleń, zanim ta kreatywność wygaśnie. Przede wszystkim ludzie są zdeterminowani, aby realizować swoje marzenia.

To, co mi się najbardziej podoba to to, że nie poprzestają na czymś małym, tylko coraz bardziej się rozwijają i szukają pewnych nisz. To jest fajne, że właściciele firm przychodzą do różnych miejsc m.in. takich jak to, aby poznać innych przedsiębiorców, połączyć się i wspólnie zrobić coś ciekawego. Nie tkwią więc w jakiś schematach, ale szukają nowych możliwości.

D.M: Mamy własny biznes, jesteśmy kreatywni, generujemy własne rozwiązania. Jeżeli jest taki przedsiębiorca, który właśnie się zastanawia, czy ma coś fajnego do pokazania, to jakie trzy pierwsze kroki powinien zrobić, aby wyjść ze swoim biznesem do świata?

G.T: Są różne ścieżki w zależności od tego, jaki to jest biznes. Są biznesy, które wymagają tylko przyjścia przykładowo do takiego The Heart, ale są też i takie, w których trzeba udać się izby gospodarczej czy jakiegoś klubu biznesu i tam poznać ludzi, którzy mogą w nasz pomysł zainwestować. Więc pierwsza rzecz to środowisko start-upowe, druga środowisko inwestorów, a trzecia środowisko biznesu. Niejednokrotnie jest tak, że start-up to nie jest akurat rozwiązanie dla nas, a inwestorzy w tej fazie naszego pomysłu też go nie kupią.

Podam prosty przykład: w mojej grupie BNI Wspólna mam przedsiębiorców, którzy od 11 lat spotykają się co tydzień i między nimi na okrągło powstają jakieś biznesy. Jest kilku takich, którzy posiadają spore fundusze. Oni przyglądają się ludziom, którzy tam przychodzą, rozmawiają z nimi i wybierają takich, którzy są ambitni i mają fajne pomysły, widać ten potencjał, który może zamienić się w konkretne pieniądze.

Więc tak jak mówiłem, ważne są środowiska start-upowe, inwestorskie i co najważniejsze to wejście w dojrzałe środowisko biznesowe złożone z przedsiębiorców, którzy mają finanse i są otwarci na nowe możliwości.

D.M: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Z Grzegorzem Turniakiem rozmawiała Dominika Maciołek.

 

 

 

Komentarze Facebook
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś