BIZNES

Wideo w biznesie – własny program w telewizji i jego wpływ na markę

Wideo jest coraz bardziej skuteczne i coraz bardziej angażujące – co dwunasta złotówka przeznaczona na marketing online wydawana jest na na wideo. Szacuje się, że do 2020 r. wynik ten będzie pięciokrotnie wyższy. Czy i jak wideo może być wykorzystywane do budowania profesjonalnego wizerunku i rozwoju biznesu o tym Tomasz Słodki

 Naszym pierwszym gościem jest Dominika Maciołek prezeska firmy Maciołek i wspólnicy. Na kanale Słodki Live prowadziła program HR pod lupą, a także Ludzie HR-u.

Tomasz Słodki: Powiedz co zmieniło się od czasu prowadzenia programu, jak to wpłynęło na  Twój wizerunek w sieci i rozpoznawalność?

Dominika Maciołek: Na ten moment jestem rozpoznawalna jako właścicielka firmy szkoleniowej i prezes zarządu. Nasza marka stała się rozpoznawalna, a przede wszystkim odwróciły się role w procesie sprzedaży.Teraz klient sam się z nami kontaktuje, a my odpowiadamy na zapytania ofertowe i na tym głównie koncentruje się nasz proces sprzedaży.

T.S: Dzięki programowi docierasz do top menedżerów z wielkich firm i korporacji, których masz praktycznie na wyciągnięcie ręki.

D.M: Tak, dlatego, że też poprzez różne tematyki i cykliczności jeśli chodzi o naszą ramówkę, zapraszam do programu osoby, z którymi później pozostaje w dobrych relacjach biznesowych. Poznajemy się w warunkach neutralnych,a nie sprzedażowych i bardzo często te osoby wracają do mnie z pytaniem już o aspekty biznesowe. Poznają mnie jako profesjonalistę i eksperta, poznają także miejsce, w którym funkcjonuje czyli pierwsze takie projekty telewizji internetowej w Polsce, gdzie możemy w profesjonalny sposób dzielić się wiedzą.

T.S: Dlaczego warto prowadzić program w telewizji Słodki Live?

D.M: Przede wszystkim dlatego, że my sami jako eksperci się rozwijamy, inspirujemy się też poprzez współpracę z innymi osobami, które tutaj bywają. z bardzo różnych branż i kierunków biznesowych. Nie zamykamy się w patrzeniu na biznes tylko przez pryzmat swojej branży, ale uczymy się od siebie nawzajem. Istnieją przecież programy prawne, program o profesjonalnej windykacji itd. Są to takie wyzwania, z którymi każdy przedsiębiorca spotyka się u siebie w firmie. Myślę, że inne osoby też czerpią z mojego programu.

T.S: Co robisz z wyprodukowanymi filmami?

D.M:Po produkcji filmu w Słodki Live przechodzimy do dystrybucji w swoich kanałach. Przede wszystkim na stronie internetowej, ofertach, kanale na YouTube, newsletterze czy mailingach lub załączam linki do filmów na forach z zapytaniem o dany temat. Oprócz tego nawiązałam współpracę z kluczowymi portalami HR, które także udostępniają te treści dlatego, że zależy im na profesjonalnym i merytorycznym kontencie.

T.S: Dziękuję za rozmowę.

Poniżej program Ludzie HR-u, w którym Dominika Maciołek rozmawia z Tomaszem Słodkim o zarządzaniu zespołem kreatywnym.

Przechodzimy do następnego gościa, jest nim Bogusław Bieda prowadzący program Vindicat.pl o samodzielnej windykacji internetowej.

Tomasz Słodki: Dlaczego zdecydowałeś się na prowadzenie programu w telewizji Słodki Live?

Bogusław Bieda: Szukałem firmy, która może wyprodukować bardzo dobrej jakości kontent wideo, dzięki któremu będziemy mogli uświadamiać i edukować przedsiębiorców w zakresie innowacyjnych rozwiązań, które pojawiają się na rynku i tak trafiłem na Słodki Live.

T.S: Cała nasza specyfika nie opiera się tylko na produkcji profesjonalnego kontentu, bo jesteśmy wszyscy razem, w jednej grupie jako program telewizyjny nadawany na żywo na Facebooku.

B.B: Tak to co szczególnie doceniam to to, że uczymy się różnych elementów związanych z promowaniem tego kontentu. To co w Twojej telewizji jest fantastyczne to rzeczywiście jest to, że jest grupa przedsiębiorców, z którymi wymieniamy doświadczenia.Dzięki temu rodzą się różne pomysły biznesowe, rodzą się kontakty wymiana poglądów. W związku z powyższym nagrywanie u Ciebie w studiu to jedno, a drugie to nawiązywanie relacji, kontaktów z przedsiębiorcami i możemy robić coś więcej niż tylko to co dzieje się chociażby w zakresie odzyskiwania wierzytelności online.

T.S: Jak z Twojego punktu widzenia i doświadczenia, bo warto wspomnieć, że byłeś także dyrektorem ds. wsparcia sprzedaży w  PZU, tego typu produkcje przydają się w sprzedaży?

B.B: Pracowałem w PZU 12 lat w związku z tym prowadziłem wiele projektów strategicznych i jednym z moich obowiązków była współpraca z siecią agencyjną, to było 20 tysięcy użytkowników.Teraz trochę to przekładam na pracę z przedsiębiorstwami chociaż jest ich o wiele więcej. Zdaję sobie sprawę z tego, że dziś jest tak, że odbiorcy w dużej mierze szukają łatwych materiałów. Dlatego docieranie do nich poprzez kontent wideo, filmiki i krótkie instrukcje jak postępować jest bardzo fajnym budowaniem świadomości. Nawet w PZU zaczynaliśmy wprowadzać kontent wideo np.dyskusje 10 minutowe gdzie rozmawia się na dany temat. To zdecydowanie zwiększa zasięg, a co ważniejsze w daje taką możliwość odbiorcy, że w każdej chwili może sięgnąć do zasobów i w stosunkowo krótkim czasie zobaczyć informacje na temat tego co nas w tym momencie interesuje. Często są to kwestie, których ludzie nie do końca rozumieją, a poprzez wideo możemy tworzyć wartość dodaną w postaci budowania kompetencji.

T.S: Dziękuję za rozmowę.

O Skutecznej windykacji rozmowa z Big Info Monitor:

Naszym kolejnym gościem jest Konrad Kwiatkowski twórca i pomysłodawca platformy społecznościowo-dobroczynnej Helpzy, o której prowadzi program na kanale Słodki Live.

Tomasz Słodki: Wprowadzałeś markę Starbucks do Polski jesteś więc doświadczonym menedżerem. W Twoim programie pojawiają się animacje – powiedz co one Ci dają?

Konrad Kwiatkowski: Dwie rzeczy. Z jednej strony promują nasz produkt jakim jest platforma Helpzy, z drugiej strony patrząc na to, w którym kierunku idzie rozwój mediów i jak odbieramy różne rzeczy, wiemy, że niestety pismo obrazkowe szybciej trafia do ludzi i lepiej tłumaczy niż jeśli mieliby przeczytać tekst. Dlatego animacja jest dla mnie normalną rzeczą, która pojawia się przy szkoleniach czy też reklamach.

T.S: Dlaczego zdecydowałeś się na prowadzenie programu w Słodki Live?

K.K: Są co najmniej trzy powody, o których warto powiedzieć. Po pierwsze jest to kwestia promocji platformy w innowacyjnej telewizji nadawanej na żywo na Facebooku, więc jest to coś gdzie warto być. Po drugieto dobre ćwiczenie obycia z kamerą i publicznymi występami, a po trzecie jest to okazja abym budował swój personal branding. Może ktoś zobaczy mnie lub mój produkt? Wierzę w content marketing i oprócz promowania produktu pokazujemy także wartościowe treści.

T.S: A jak z dotarciem? Twoi goście pewnie udostępniają te programy?

K.K: Jest tak jak mówisz. Pojawienie się w Słodki Live jest pewnego rodzaju wyróżnieniem, co sprawia, że ludzie czują się w jakiś sposób zobligowani żeby to udostępniać i jest to dla nich też promocja  marki i zaistnienie w kanałach społecznościowych.

T.S: Personal branding – ważna sprawa?

K.K: Ja myślę, że jak najbardziej. Wiem, że bardzo często marka jest utożsamiana z założycielem czy pomysłodawcą. A kiedy marka jest już dojrzałą często utożsamiana jest z liderami tej firmy.

T.S: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Konrad Kwiatkowski i jego goście w programie Helpzy. 

Jeden obraz jest warty więcej niż 1000 słów mówi chińskie przysłowie. Przez wideo możemy przekazać dużo więcej dlatego warto wykorzystywać je w swoim biznesie. Jeśli chcą Państwo dołączyć do prowadzących program w Słodki Live – zapraszamy do przejrzenia modelu współpracy: slodkilive.pl/ramowkaslodkilive.

Komentarze Facebook
Udostępnień
Click to comment

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio

Pierwsza na świecie telewizja nadająca regularny program na Facebooku i YouTube, produkująca profesjonalne treści filmowe we współpracy z polskimi przedsiębiorcami, artystami, dziennikarzami, muzykami.

Copyright © 2016 - 2017 by: Compas Multimedia Tomasz Słodki

Do góry
Udostępnień
ś